neděle 18. června 2017

Bakalářský tvarohový koláč s kokosem a sezonním ovocem

 Zdavím a přeju hezký den!  Po delší době jsem se rozhodla něco v té kuchyni dobrého (snad) spáchat. Doma máme jahody, třešně, tak jsem je chtěla využít. Navíc i brácha dnes odstátnicoval, takže se to Bc. musí i trochu oslavit. Mě to snad čeká za rok. (už?!) A jak jinak, než něčím dobrým,že jo.

Určitě nejsem jediná, která chodí pro inspiraci na food blogy. Můj oblíbený je jednoznačně Smooth Cooking, od které jsem recept zkoušela a tak tak ráda posílám dál, jen s pár změnami, ale to je asi běžné :) Pokud Kačku a její blog ještě náhodou neznáte, určitě tam zamiřte.

Počet porcí: 8- 10
Náročnost: střední
Úspěch: velký
Doba pečení a na kolik stupňů: 45 minut/160 stupňů

Co je potřeba?

CO na korpus:
100 g cukr krupice (nebo jiné sladidlo)
200 g hladké mouky (nebo jakékoliv jiné)
1 vejce
štáva z 1/4 citronu
100 g Hery
1/2 prášku do pečiva - prdopeče :D


CO na krém:
180 ml mléka (jakékoliv)
2 vejce
1 vanička tvarohu ( já použila tučný Boni)
50 g rozpuštěného másla
půl balení pudingu dle chuti - u mě malinový
50 g strouhaného kokosu
60 g cukru krupice


A Ozdoba: libovolné ovoce, trochu bílého jogurtu


Takhle jsem koláč dělala já:


Předehřála jsem si troubu na 160 stupňů. Všechny suroviny na korpus jsem dala do větší misky a smíchala dohromady. Je dobrý si Heru před začátkem vytáhnout z lednice, ať nemusíš čekat na změknutí, jako já. Vznikne ti tužší  hmota, nejlepší je zapracovat normálně rukama a pak šup do lednice.



Mezitím si do misky nalijeme mléko (myslím, že já jsem ho dala víc, tak jsem recept pak poupravila, ale o tom později), přidala vejce, tvaroh, máslo, puding, kokos a nakonec cukr a vše pořádně promíchala. A  nastal kámen úrazu. Těsto bylo hodně řídké, tak jsem přidala víc kokosu. Celá nesvá jsem to šla říct mamce, zkušenější pekařce. Nenapadlo mě úplně, že puding zhoustne až pak. No budiž, tak už do příště vím no.

Pečící formu jsem vystlala pečícím papírem. Ideálka je ta odklápění, ptž nemusíš dávat papír i na okraje. Supiš. Natlačila jsem těsto do formy a zvedla lehce okraje, nalila směs, vložila do trouby a teď sepisuji a čekám, jak koláček dopadne... A tak nakonec dopadl skvěle :) Možná i líp, než jsem čekala.

Koláč byl snědený během večera, moc dlouho se u nás neohřál.





Tak to je už pro dnešní článek vše. Jak jde z článku vidět, je fakt jednoduchý a moc dobrý a zabere i s přípravou tak hodinku, což se dá.

Jak se Ti tento koláč líbí? Pokud jsi na tvarohové koláče, tento je perfektní volbou! :)

17 komentářů:

  1. Podobné koláče mám moc ráda a tento vypadá výborně. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá moc dobře, určitě je výborný :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam, lehký, vypadá chutně a ještě s jahodama :)také mám takové koláče ráda.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  4. Ten vyzerá úžasné, dostala som chuť si niečo upiecť :D!
    www.thenoela.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  5. Ten se má :D, já jsem se v nejlepších letech na studia vykašlala a teď když všechno dobře dopadne, budu dělat bakaláře v pětadvaceti :D. A vůbec se má, že jsi mu připravila ještě takovou sladkou odměnu :)).

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam tvarohový koláček! Achjo nech mi kousíček... Vypadá tak moc lahodně a věřím, že nejen vypadá, ale taky že je! Dobrou chuť a krásný den.

    OdpovědětVymazat
  7. ja už som tak dlho nič neupiekla :P vyzerá super tento koláčik :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá opravdu nádherně. Tvarohové koláče zbožňuji, jsou vláčnější a ne tolik suché, takže určitě vyzkouším tvojí variantu. A i fotečky moc pěkné :)

    OdpovědětVymazat